Cum a influențat pandemia design-ul de restaurant?

Cum a influențat pandemia design-ul de restaurant?

mobiliersalievenimente.ro
Decembrie 20, 2021

Cum a influențat pandemia design-ul de restaurant?

Au trecut 2 ani de când a izbucnit pandemia și a trecut de mult timpul în care design-ul de restaurant se focusa doar pe locurile instagramabile sau pe bucătăriile elaborate. Ocuparea unui anumit procent din spațiul total, mesele distanțate, barierele din plexiglas și animalele de pluș așezate pe unele scaune sunt câteva dintre schimbările pe care le poți vedea, de ceva timp, în design-ul de restaurant. Ca urmare a restricțiilor menite să împiedice răspândirea pandemiei, restaurantele din întreaga lume își regândesc design-ul pentru a-și asigura supraviețuirea în această criză.

SUMAR:

Ce vizează regândirea design-ului de restaurant?

Care sunt efectele pandemiei asupra design-ului de restaurant?

Reducerea capacității de ocupare pentru menținerea regulilor de distanțare socială

Redefinirea design-ului de restaurant cu piese de mobilier interior sustenabile

Crearea sau redefinirea teraselor

Introducerea unor bariere fizice pentru a separa grupurile

Dezvoltarea unui flux eficient în incinta restaurantului

Implementarea de soluții care nu implică atingerea suprafețelor

Concluzii

Cu toate acestea, antreprenorii din industrie încep să gândească dincolo de aceste soluții temporare, care au reușit să mențină afacerile până acum. Răspândirea de la o persoană la alta și problemele de natură financiară reprezintă principalele amenințări pentru modul în care restaurantele și cafenelele funcționează. Totuși, unele dintre acestea se vor orienta către căi creative de redefinirea a design-ului de restaurant, respectând totodată măsurile de distanțare socială.

Ce vizează regândirea design-ului de restaurant?

Pe măsură ce pandemia a provocat numeroase efecte negative la nivelul mai multor aspecte, interacțiunea clienților cu restaurantele s-a schimbat rapid, experiența continuând să evolueze. Digitalizarea afacerilor a permis, printre altele, să furnizeze experiențe unice pentru clienții săi. Cu toate acestea, spre deosebire de alte industrii, Covid-19 are un impact mai durabil în sectorul HORECA. 

Prin urmare, redefinirea design-ului de restaurant are ca obiective:

●      Posibilitatea de a avea un număr suficient de mese care să asigure menținerea afacerii;

●      Obținerea unei experiențe plăcute de servire a mesei în aer liber (comparabilă cu servirea mesei în interiorul restaurantului);

●      Crearea condițiilor de servire a mesei pe tot parcursul anului, respectând măsurile de siguranță.

Printre principalele strategii de împiedicare a răspândirii pandemiei, se numără:

●      Acces și vizibilitate mare la produse de igienizare (dezinfectanți pe mese);

●      Tacâmuri, sticlărie și veselă curățate pentru siguranța clienților;

●      Îndepărtarea recipientelor cu sare și piper de la masă, respectiv furnizarea lor în pachețele ori la cerere;

●      Posibilitate de plată la masă;

●      Oferirea de chitanțe electronice în loc de cele convenționale;

●      Meniuri digitale, deschise prin scanarea unui cod QR, etc.

Cu toate că acest mediu este drastic (comparativ cu cel anterior) pentru clienți și angajați, antreprenorii care se gândesc astăzi la asta și planifică din timp redefinirea design-ului vor fi mai pregătiți să abordeze provocările asociate.

Care sunt efectele pandemiei asupra design-ului de restaurant?

1.    Reducerea capacității de ocupare pentru menținerea regulilor de distanțare socială

Una dintre strategiile principale pentru restaurante constă în utilizarea creativă a spațiului pentru a menține distanța dintre mese și a-i maximiza potențialul. Vor fi imperative reducerea capacității de ocupare a locurilor, respectiv alocarea unui spațiu suficient pentru distanțare.

În cele mai multe restaurante, capacitatea restaurantului este redusă până la 50%, cu posibilitatea de a crea locuri și în aer liber. Se recomandă eliminarea totală sau marcarea ca fiind indisponibile a meselor din locație. De asemenea, zonele de autoservire sunt eliminate sau marcate ca indisponibile.

2.    Redefinirea design-ului de restaurant cu piese de mobilier interior sustenabile

În perioada în care au fost închise, unele restaurante au valorificat această oportunitate pentru a-și regândi și reamenaja spațiul, orientându-se spre alternative sustenabile de mobilier (cum sunt mesele și scaunele elegante din aluminiu, regăsite într-o varietate de stiluri). Remarcându-se printr-un design versatil și fiind extrem de practice, aceste piese de mobilier prezintă ușurință în curățare și rezistență la factori fizici (zgârieturi, lovituri, etc).

Un exemplu de astfel de piese sunt scaunele horeca și mesele fabricate din aliaj de aluminiu, comercializate de Wedeco, în care funcționalitatea se împletește cu estetica. Aceste obiecte de mobilier au următoarele beneficii:

●      durabilitate sporită;

●      Personalizare multiplă (peste 30 de nuanțe de finisaje și peste 80 de modele de tapițerie și culori);

●      Confort sporit;

●      Garanție de 5 ani;

●      Adecvate pentru numeroase stiluri de amenajare, etc.

3.    Crearea sau redefinirea teraselor

Cu siguranță ai observat că multe dintre restaurante, baruri și cafenele și-au amplasat o parte dintre mese și scaune în exterior pentru a menține distanța impusă de autorități. În plus, această oportunitate a solicitat nevoia de a opta pentru obiecte de mobilier rezistente în fața igienizării frecvente, condițiilor naturale și agenților patogeni. Astfel, mesele și scaunele trebuie să fie realizate din materiale și țesături durabile, metalul și vinilul înlocuind cu timpul scaunele de lemn sau alte materiale.

Încă se mai studiază cât persistă Sars-Cov-2 pe diferite suprafețe. Cercetările actuale surprind că virusul poate rezista pe oțel inoxidabil și plastic până la 3 zile, în timp ce pe aluminiu doar până la 8 ore. Deși curățarea frecventă a pieselor de mobilier continuă să joace un rol important (ca parte a măsurilor de siguranță), ia în calcul schimbarea mobilierului exterior de restaurant cu scaune și mese din aluminiu. De exemplu, piesele de mobilier puse la dispoziție de Wedeco sunt rezistente la intemperii, ușor de curățat și reduc șansa ca virusul să contamineze acest tip de suprafețe, pentru perioade lungi de timp.

În crearea sau renovarea teraselor, trebuie să acorzi atenție sporită design-ului întrucât este necesar să se simtă ca o extensie a restaurantului. De aceea, este bine să știi că mesele și scaunele din aluminiu de la Wedeco oferă o atractivitate deosebită prin prisma numeroaselor finisaje și culori disponibile.

Totodată, pentru a oferi o experiență confortabilă și primitoare clienților, antreprenorii au investit în soluții pentru îmbunătățirea și folosirea teraselor pe întreg parcursul anului (ventilatoare, încălzitoare, umbrele, pături, iluminat, etc).

4.    Introducerea unor bariere fizice pentru a separa grupurile

Mesele comune pot exista în continuare, doar dacă se vor instala bariere menite să separe grupurile. De asemenea, în cazul layout-urile care nu permit distanțarea dintre mese se recomandă introducerea unor pereți despărțitori. Dacă există posibilitatea, se extinde numărul de locuri prin amenajarea lor în exterior.

5.    Dezvoltarea unui flux eficient în incinta restaurantului

În vederea respectării reglementărilor guvernamentale, antreprenorii de restaurante trebuie să se gândească și la modul în care atât personalul, cât și clienții se vor deplasa în interiorul restaurantului. Definirea fluxului implică dezvoltarea unei circulații cu sens unic, care să împiedice oamenii să se apropie unii de alții.

Odată creat, modelul funcțional de circulație trebuie comunicat prin instrucțiuni scrise, instrumente de semnalizare sau marcaje pe podea.

6.    Implementarea de soluții care nu implică atingerea suprafețelor

Siguranța clienților și a angajaților este o prioritate pentru afacere, motiv pentru care restaurantele vor fi nevoite să impună utilizarea unor soluții care nu necesită atingere (stații de spălat mâinile, meniu scanat prin cod QR, lansarea comenzilor de pe telefon, plată POS, etc). Consumatorii acceptă rapid astfel de măsuri și le vor solicita acolo unde nu sunt implementate astfel de soluții.

Concluzii

Pe măsură ce pandemia evoluează, unele restaurante vor fi nevoite să-și întrerupă activitatea dacă nu se adaptează la noile cerințe. În acest sens, designerii și antreprenorii de restaurante trebuie să facă față noilor provocări, prin redefinirea design-ului menit să îmbunătățească experiența atât pentru angajați, cât și pentru clienți.

De aceea, dacă te afli în această situație și ai nevoie de piese de mobilier adaptate nevoilor actuale, descoperă pe site-ul nostru modelele potrivite restaurantului tău.